dissabte, 30 de maig del 2009

CONCLUSIÓ PAC 2.5

La primera conclusió és que ha estat un projecte engrescador des del primer dia, pels alumnes però també per mi. Tots hem anat aprenent a mesura que el projecte avançava, és a dir hem après amb de forma significativa, amb un aprenentatge útil, entenedor i manipulable, interaccionat amb els diferents àmbits, escola i universitat. Mitjançant el recull de les observacions que es realitzaven des de l’assignatura de la UOC, i també gràcies als inputs que rebia dels alumnes, he anat reflexionant, revisant, avaluant, modificant i assentant el projecte. He tingut la sensació de vivenciar-lo, i com els meus alumnes he gaudit amb la sensació d’estar aprenent mentre la feina avançava. Ha estat una experiència educativa totalment positiva.

Una altra conclusió és la reafirmació del paper de les noves tecnologies dins l’aula. Els recursos tecnològics han estat una part important de l’èxit del projecte, perquè han permès que:
- les activitats es poguessin adaptar a les necessitats i els ritmes dels alumnes.
- han facilitat un treball cooperatiu, realitzat per parelles, ple de comunicació i intercanvi.
- els recursos ens han ajudat a construir coneixement, des de les bases de l’avaluació inicial de cada alumne, que han anat assolint les fites, segons les seves possibilitats, individualitzant els aprenentatges.
- La motivació adicional que ha suposat el treball amb recursos tecnològics, és un fet, i avui en dia un luxe en el món educatiu.
El model de Jonassen, referent als procés educatius, es troba plenament reflexat en aquest projecte.

Podríem concloure que aquest projecte ens ha fet gaudir a tots. Però també vull dir que m’ha fet reflexionar : tant pel meu paper com a mestre, com el meu paper com a alumne. Sé que és la reflexió la que et fa aprendre de les situacions, així com tenir la capacitat de modificar, d’adaptar-te a les situacions, ser flexible i rectificar quan sigui necessari. Aquestes modificacions són la causa d’un canvi conceptual en alguns dels esquemes de treball a l’escola, però també en tasques de la universitat.
Una altra conclusió és que per dur a terme un projecte d’aquestes dimensions cal estar sempre atent, perquè els ritmes són diferents, també els progressos dels alumnes. Cal atendre cada alumne en el punt del procés en el que es troba, sense comparar-lo amb d’altres, cercant sempre el moment per poder reflexionar amb ells els aprenentatges, i així donar sentit a una avaluació continuada, individualitzada i necessària. Aquesta mena de projecte dona MOLTA FEINA, moltes hores de treball a casa, i a l’aula una completa dedicació, per atendre adientment cada situació, cada alumne. La formació del professorat en noves tecnologies és IMPRESCINDIBLE, per treure el millor profit, i també per poder utilitzar el màxim de recursos possibles.

Aquestes darreres setmanes, la Ciència, la Tecnologia, Societat i l’Educació han estat els eixos centrals de la nostra classe, els hem treballat d’una forma transversal, però aprenent d’ells: des d’una activitat educativa, una part de la societat (els alumnes i la mestra), hem estudiat un tema científic i tecnològic, ajudant-nos de recursos tecnològics. No oblidem que aquests eixos estan relacionats, perquè es complementen, i sobretot perquè ens ajuden a formar-nos integralment dins d’aquesta societat de la informació, amb la que ens hem compromés “a continuar treballant perquè la innovació no s’aturi”. I tot això amb un aprenentatge significatiu, que “hauria de ser la raó de ser de les escoles”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada