dilluns, 21 de novembre del 2011

APRENENTATGES DE LES DINÀMIQUES PRÒPIES DEL CRP I

Una de les descobertes d’aquest practicum ha estat aprendre quina és la dinàmica d’un CRP, i la feina que els psicopedagogs i psicopedagogues duen a terme.

Dins la dinàmica del CRP hi ha una part fonamental de la feina que està basada en l’àmbit de la formació permanent als professionals educatius, de manera individualitzada però també com a assessorament als centres educatius.
Sens dubte ha estat profitós aprendre les tasques que duen a terme i el treball més intens que es realitza, ja que les propostes formatives neixen d’un treball molt profund que els professionals dels CRP tenen dels centres educatius de la seva zona.

Voldria esmentar un dels treballs que he pogut conèixer i s’han dut a terme en el marc del CRP del VO III, i que m’ha semblat especialment interessant. És una tasca de recerca i investigació referent a l’Avaluació de la transferència de la formació per al professorat, en fase de prova pilot.

El treball proposa cercar una eina avaluativa per avaluar la transferència de centre, és a dir l’aplicació dels aprenentatges per part de l’escola com a conjunt: l’estabilització dels canvis introduïts amb la formació i la seva vinculació a l’escola.  Aquest estudi proposa una eina per fer una tasca molt important que ha d’incloure tota formació, i en el cas del CRP la formació permanent als centres: l’avaluació de la transferència, és a dir de com arriba la formació docent a les aules.

Perquè cal destacar que la formació permanent que s’ofereix als professionals i als centres té com a objectiu la transferència, és a dir com arriba aquesta formació als professionals i com aquests la mostren a les aules. Però no existeix a dia d’ara una eina que avaluï la transferència d’aquesta formació, i la proposta d’aquesta eina presentada i proposada des del centre de recursos és una mostra de la voluntat d’avançar i de recerca fomentada pels professionals del CRP, que volen continuar aprenen i lluitant per fer millor la seva tasca diària.

Per mi ha estat un motiu de reflexió i aprenentatge, de canvi de perspectiva i de motivació en veure les ganes i l’interès per fer millor una tasca, que sense fer gaire soroll, influeix en els professionals i, de retruc en el procés d’aprenentatge dels alumnes dels centres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada