Objectius:
L'equip docent del centre és el destinatari d'aquesta fase de les pràctiques, l'assessorament.
Els objectius que ens hem proposat són oferir la formació adient per realitzar una UD mitjançant recursos TIC com són l'aula virtual i la PDI. Es vol oferir una formació contextualitzada i adaptada a la situació del centre que permeti als docents crear el seu propi material educatiu. Així puguin utilitzar les noves tecnologies en el seus projectes educatius.
El dia 5 d'abril va començar el curs, després de les hores lectives. Ens vàrem trobar en una de les aules que té com a dotació una pissarra PDI.
En aquesta primera sessió calia exposar el treball que volíem dur a terme durant aquest assessorament, veure d'on partim i cap a on anem.
Per això la primera part de la sessió ha estat una trobada que ha volgut posar en comú què sabem, què volem aprendre i què esperem d'aquest assessorament. Els docents han explicat allò que sabien i els dubtes que les noves tecnologies els suposaven. Alguns d'ells les utilitzen sovint en la seva tasca professional, d'altres les desconeixen i esperen aquesta oportunitat per utilitzar-les.
Hem compartit un vídeo que motiva a la reflexió entre ¿tecnologia i metodologia?
Hem debatut la necessitat de canviar la metodologia amb la introducció de les noves tecnologies a l'aula, que permeten un treball col·laboratiu més actiu i atractiu, i un treball individualitzat que permet als alumnes assolir diferents nivells, segons les seves capacitats.
Una vegada hem establert els objectius que volíem assolir amb aquest curs, i hem compartit les inquietuts, hem començat a explicar què treballaríem en la primera sessió.
Aquesta primera sessió hem presentat l'entorn moodle, que han pogut conèixer i treballar com alumnes a l'aula virtual d'aprenentatge cedida pel CRP del Vallès Occidental. Amb aquest primer apropament hem volgut conèixer les característiques bàsiques d'aquest entorn d'aprenentatge i començar a habituar-nos a aquest entorn.
Després de fer una presentació grupal a l'aula, hem anat a l'aula d'informàtica on cada alumne-docent ha pogut practicar amb el seu usuari i contrasenya en el seu espai educatiu. Aquest apropament també és el primer contacte amb l'entorn amb el que realitzarem tot el curs, on trobaran els tutorials d'aprenentatge.
L'avaluació d'aquesta sessió ha esta positiva, sens dubte. Es reflecteix amb la motivació i l'actitut amb la que els alumnes han realitzat la sessió. Si bé, al començament era un xic complicat entendre com funcionava l'entorn virtual, quan hem començat a treballar de manera individual molts dubtes s'han anat esvaïnt, i d'altres sorgient nous. En algun moment he estat conscient que costava donar una atenció individualitzada, ja que el nombre d'alumnes era elevant (27), i cada explicació requereix el seu temps. Però, penso que globalment ha estat un bon inici.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada