divendres, 1 d’abril del 2011

DIARI DE PRÀCTIQUES. DISSENY DELS MATERIALS I RECURSOS


Objectius:
Crear l'entorn virtual. Amb l'espai moodle cedit pel CRP cal començar a dissenyar un entorn d'aprenentatge útil, significatiu i molt atractiu. Ha de permetre que els docents siguin molt autònoms en el seu aprenentatge i prou senzill per motivar-los a deixar de ser alumnes per ser professors-editors.

Hem estat treballant en un disseny del temari, la disposició del temes i el que volem treballar a cadascun d'ells.
Després de fer-ne un parell de voltes, hem cregut convenient  presentar els temaris amb petits videos, que mostrin com treballar el programa amb l'acompanyament de breus explicacions, que ajudin als alumnes en el procés d'aprenentatge. Els alumnes podran escoltar tants vegades com calgui els tutorials, i recorrer a ells si tenen dubtes.

Hem cercat informació respecte els entorns d'aprenentatge, el treball amb les PDI a les escoles, formació permanent als docents i ús de les noves tecnologies a l'aula. Per començar, aquests seran les bases per començar a muntar l'assessorament.

Per començar hem dedicat unes sessions a l'estructura del curs virtual. El seu disseny haurà de ser pràctic però també força àgil i visualment atractiu.
Les dues primeres sessions es basaran en la presentació de l'entorn moodle i la PDI. La primera sessió farà referència a l'entorn virtual, però utilitzarem material per la PDI per fer la presentació.
En aquestes tasques estem immersos per començar la formació el proper dia 5 d'abril. És una tasca on cal invertir hores, i fer forces revisions per garantir que les explicacions siguin veritablement útils. La voluntat de fer tutorials audiovisuals m'ha semblat molt positiva i engrescadora, però després d'aconseguir un programa que m'ajudés a crear aquests tutorials m'he adonat que dur a terme aquesta tasca no és gens fàcil. Gravar quelcom que sigui correcte, amb el vídeo i l'àudio útils és una feina que necessita més hores de les plantejades. Cal repetir més d'una vegada moltes indicacions, i fer més d'un muntatge. Però sembla que la primera sessió comença a estar enllestida i la segona pren forma.

La interacció amb la tutora fa replantejar-nos els esquemes, per cercar la millor manera de presentar els continguts i objectius. Les seves indicacions són una guia del treball a fer. L'objectiu del curs és l'aprenentatge i fomentar l'autonomia dins l'entorn TIC. Per això cal que aquestes premises estiguin ben vives durant el disseny.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada