Objectius:
L'equip docent del centre és el destinatari d'aquesta fase de les pràctiques, l'assessorament.
Aquesta quarta sessió està dirigida a complementar els primers coneixements treballats del programari utilitzat per treballar amb la PDI. Després de fer la presentació de la PDI i de les primeres característiques del programari, eines bàsiques, comencem a incloure recursos més complexes.
L'objectiu d'aquesta sessió és afiançar els coneixements que vàrem treballar en la primera trobada de PDI i incloure d'altres, que ens ajudaran a crear materials més elaborats (karaokes, contes amb moviment,inserció d'imatges, àudios...)
El dia 3 de maig hem dut a terme la quarta sessió d'assessorament, plantjada com una continuació dels aprenentatges treballats en la segona sessió, és a dir enfocada a perfeccionar l'ús d'eines per crear recursos educatius.
Hem començat la sessió amb una breu posada en comú de les experiències que hem tingut amb la nostra aproximació al programari de les PDI, el Notebook. Compartir les creacions i sensacions ha estat molt positiu, per recordar què havíem treballat i per engrescar-nos a voler aprendre més.
En la segona sessió, en presentar la PDI, les docents d'educació infantil varen estar interessades en saber com preparar una sessió de "karaoke" amb la PDI. Així que després de crear una activitat d'aquest tipus, l'explicació de la sessió en l'aula ordinària s'ha encetat amb la visualització d'aquesta activitat. Hem pogut cantar la cançó preparada, animant els docents-alumnes (tasca necessària després de tot un dia de feina).
Una vegada més, abans d'anar a l'aula virtual hem fet un tast dels recursos que treballaríem en l'assessorament, les seves possibles aplicacions i com els coneixements treballats la sessió anterior ens són d'utilitat amb aquestes noves eines. Una vegada feta l'explicació, hem anat a l'aula d'informàtica. Una vegada més a l'escriptori de l'entorn d'aprenentatge cedit pel CRP del Vallès Occidental han trobat els tutorials, que hem creat, per afavorir un aprenentatge dinàmic i individualitzat.
escriptori quarta sessió
La resta de la sessió l'hem dedicada a practicar i crear nous materials. Anteriorment hem creat una carpeta compartida en la xarxa del centre, per guardar els materials elaborats, endreçats per cicles i matèries. Tothom ha volgut participar, per això s'han agrupat per nivells i especialitats, i de manera col·laborativa han començat a crear materials. Els moments de compartir els treballs fets amb els altres són un punt d'aprenentatge important, que penso caldrà fomentar quan estiguem davant de la tercera sessió. Podria ser una bona manera de començar-la, on tothom pugui compartir els materials que ja han creat. Caldrà anar pensant.
L'atenció individualitzada una vegada més ha estat clau, i també el fet d'haver incorporat el programari a més ordinadors de l'aula. Aquest va ser un dels punts febles detectats en l'avaluació de la segona sessió.
La satisfacció dels alumnes-docents pels aprenentatges assolits és el motiu principal de creure que les sessions són positives. Els objectius es van assolint, tenint present que les capacitats i necessitats dels alumnes són ben diferents. Podem dir que cada alumne arriba fins allà on les seves possibilitats i el temps que li dediquen li permeten, però compartir amb els altres els ofereix avançar un pas més.
Queda una sessió per acabar l'assessorament amb PDI i una altra sessió per acabar l'assessorament de l'entorn d'aprenentatge Moodle. Tot i que ja tenim material creat és el moment d'avaluar quins objectius hem assolit i quins objectius ens proposem en aquestes dues sessions. Cal pensar que la darrera sessió caldrà dedicar-la a fer una introducció a la intraweb del centre. Aquests pensaments són els que ens ocupen ara, ja que cal fer una reflexió, un anàlisi del moment abans de continuar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada