Objectius:
L'equip docent del centre és el destinatari d'aquesta fase de les pràctiques, l'assessorament.
Hem fet un reajustament d'aquesta darrera sessió. En aquest cas no hem introduit cap programa o estratègia tecnològica nova, com inicialment teníem previst. La proposta s'ha modificat, ja que hem cregut més valuós i necessari dedicar aquesta sessió a reflexionar, debatre i establir quin ús donarem a les noves tecnologies dins l'aula, en el procés educatiu.
Aquest darrer 24 de maig hem tancat les sessions de l'assessorament amb una sessió dedicada a:
- com dissenyar les activitats per treballar dins l'aula.
- com utilitzar el programari en cada cas.
- introduir les noves tecnologies, segons l'àrea i el nivell.
- com crear el material i fer-ne una biblioteca comuna.
- com extreure un millor ús dels nous recursos.
Ens hem tornat a trobar en una aula ordinària, amb un recull de les nostres experiències viscudes. Una vegada coneixem les possibilitats dels recursos que durant l'assessorament s'han anat mostrant, hem detectat la necessitat d'establir unes bases de funcionament, tant en el disseny que haurien de tenir els materials, com en la seva utilitat i el seu emmagatzematge.
Us faig un resum del decurs de l'assessorament:
* Sembla un bon recurs l'ús del material tecnològic per ajudar el professorat a millorar la presentació del temari a les aules. És un bon recurs, molt atractiu i visual, però no l'única eina i estratègia que tenim.
* Es creu molt profitós que les àrees relacionades amb l'aprenentatge de les llengües, als nivells de Cicle Mitjà i Superior, utilitzin el recurs de l'aula virtual per treballar aspectes d'ortografia i gramàtica, que sovint treballem amb quaderns de reforç. Aquestes eines ens permetrien crear exercicis més contextualitzats, més significatius (referents a temes d'interès de cada classe), més personalitzats i oferint un ampli ventall d'exercicis per ampliar i reforçar, millorant així l'atenció individualitzada.
* Al Cicle Inicial de primària i l'etapa d'Educació Infantil el recurs de la pissarra digital Interactiva, o del programari de la PDI amb una pissarra "vileda" també suposa una eina motivadora, tant per treballar les llengües com per presentar àrees de Descoberta de l'entorn i Coneixement del Medi Natural i Social.
* Els Cicles Mitjà i superior troben molt adient el recurs de la PDI, o el seu programari, per presentar l'àrea de Descoberta de l'entorn i Coneixement del Medi Natural i Social.
* Els docents que han començat a treballar amb aquests recursos dins l'aula expliquen les seves experiències i mostren les activitats i materials creats, i la seva recepció per part de l'alumnat.
* Cal crear un magatzem, centre dels recursos creats per àrees i nivells, accessible per als docents.
La majoria de docents es senten motivats i amb ganes d'utilitzar aquest recurs. És necessari practicar durant la temporada d'estiu per començar el curs amb materials preparats. Es proposa deixar obert un espai fòrum a l'aula virtual del centre, per compartir les experiències viscudes, fer suggeriments de com haurien de ser els recursos i compartir dubtes.
L'avaluació del darrer dia ha estat positiva, perquè la participació dels docents durant la jornada ha estat activa e intensa. L'assessorament els ha semblat profitós, significatiu i útil, si bé la majoria de docents l'incorporaran a la seva realitat educativa el próxim curs. Quatre dels docents ja han començat a incorporar-lo sense problemes a les classes. És aquest un fet normal, ja que dins el grup ens trobàvem amb diferents graus de coneixement de les noves tecnologies, i trobem docents que necessiten més temps per sentir-se cómodes.
Queda pendent una reunió amb l'equip directiu i la comissió pedagògica per acabar d'avaluar l'assessorament, però sembla evident que aquest curs tindrà una continuació el proper trimestre, com demanen els docents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada